Vyberte stránku

IGTV zatím YouTube nekonkuruje 

Funkci IGTV spustil Instagram letos o prázdninách. „Televizi“ od Instagramu můžete stáhnout jako samostatnou aplikaci pro iOS nebo Android, případně ji používat přímo na samotném Instagramu.

IGTV vs. YouTube.

I když IGTV na první pohled vypadá jako pokus Facebooku postavit konkurenci YouTube, její smysl je trochu jiný.

Logicky využívá toho, že je naroubovaná na platformu sociální sítě s globální komunitou více než miliardy uživatelů.

Není to ale úložiště videí, kde lidé cíleně vyhledávají obsah, jde hlavně o zajímavý doplněk ke stávajícím funkcím Instagramu, jako jsou fotky vložené do feedu (na profil) a Stories.

 

IGTV vs. Stories.

Představte si, že fotíte nové produkty. Výsledné fotky budete postovat ve vašem instagramovém feedu. Do Stories můžete v průběhu focení přidávat momentky ze zákulisí.

Ve Stories přitom můžete trochu ubrat na kvalitě. Stačí mít jen mobil a cit pro zachycení opravdových, nedokonalých a vtipných chvilek. Na to samé můžete využít i živé vysílání. Co ale dát na IGTV?

Třeba delší „making of” video z celé akce nebo ukázku, jak nový produkt funguje. IGTV se hodí také pro tutoriály, jako jsou třeba videorecepty.

 

5 tipů, jak na IGTV.

 

Styl

Video pro IGTV by mělo být kvalitnější než zákulisní fotky pro Stories. Mělo by být minimálně v takové kvalitě, v jaké byste byli ochotni ho nahrát na YouTube nebo publikovat na svém webu. Pozor na tmavá a zbytečně rozklepaná videa. Tedy pokud zrovna nevyrábíte rafty a nenatáčíte sjezd divoké vody.

Na IGTV bude s velkou pravděpodobností fungovat to, co zabírá na diváky YouTube. Instagram ale i tady klade velký důraz na vizuální stránku. Proto se hodí dát starším videím stylovější kabát. Pomůže dynamičtější střih, kvalitní záběry detailů, vždy samozřejmě v dostatečném rozlišení.

Formát

Zatímco Stories se zobrazují jen 24 hodin, videa v IGTV jsou trvalá. Fanoušci stránky je mohou komentovat a lajkovat.

IGTV je zaměřená jenom na mobily a je tomu přizpůsobené i její rozhraní. Videa jsou vždy vertikální (na výšku), aby se na displeji zobrazovala celá. Po rozkliknutí IGTV se videa začnou přehrávat sama, zpravidla bez zvuku. Ideální pro sjíždění obsahu třeba v tramvaji.

Na IGTV se nehodí nahrávat již hotová videa natočená na šířku. Systém je ořízne a budou nepoužitelná. Nevyplatí se ani video zmenšit tak, aby se vlezlo do formátu na výšku. Sice se v IGTV přehraje, bude ale zmenšené a méně kvalitní. V záplavě videí dělaných od počátku na výšku tak bude ve velké nevýhodě.

Kvalita

IGTV podporuje formát MP4, ideálně v rozlišení 4K. Poměr stran je na výšku 9 : 16, tedy 1080 × 1920 px. Maximální velikost souboru je 650 MB pro 10minutové video.

Délka

U větších účtů, které mají více než 10 000 fanoušků, nabízí Instagram i 5,4 GB pro hodinové video. Je ale hodně složité udržet při tak dlouhém videu pozornost sledujících, navíc se soubor bude nahrávat jen velmi pomalu.

Pro delší záznamy z akcí je stále vhodnější živé vysílání (live stream). Video pro IGTV je nejlepší udržet v délce do 10 minut.

Reklama

Na IGTV zatím není povolena žádná placená reklama. Pro zviditelnění videa se hodí přidat odkaz na video do Stories. Jednoduše si otevřete video vložené na IGTV a ve spodní části klikněte na symbol „papírové vlaštovky“. Video z IGTV se tím otevře v rozhraní Stories, kde už můžete přidat hashtagy, polohu apod.

IGTV také sama aktivně promuje nová videa ve feedu. Jednoduše podle toho, co sledujete, vytipuje vaše zájmy a zobrazuje videa, která by vás mohla zajímat. Videa se dělí na ta, která vám IGTV doporučuje, a na videa uživatelů, které sledujete. Třetí záložka obsahuje videa populární v rámci celé sítě.

Inspirativní IGTV

Kde už s IGTV umí výborně zacházet?
Třeba na instagramových účtech Nike Football (https://www.instagram.com/nikefootball/channel/?hl=en)
nebo MTV (https://www.instagram.com/mtv/channel/?hl=en).
Mrkněte na ně a inspirujte se.

 

Co bude dál?

IGTV by měla do budoucna plnit funkci videoplatformy pro věkovou kategorii 22 až 40 let. YouTube totiž čím dál více omezuje nebrandovaný (nekomerční) obsah, podobně jako to začal dělat Facebook před lety u nesponzorovaných příspěvků. Vlastní tvorba a videa, která nebudou součástí kampaní, se budou přesouvat na IGTV. Dá se předpokládat, že influenceři a instagramové „celebrity“ budou časem vkládat svá videa právě sem.

Pokud cílíte na mladší publikum, máte produkt zajímavý pro oko a neplánujete kampaň za miliony, dejte IGTV šanci už od začátku. Vyplatí se to.

 

To, co víme, si nenecháváme pro sebe.

Budoucnost komunikace je v chatbotech

Každý den stráví lidé přes 5 hodin se svým telefonem. To je 65 % celkového digitálního času. Z toho jen 8 % času brouzdají v prohlížečích a 11 % času hrají hry, naproti tomu se téměř na dvě třetiny času „zaseknou“ v komunikačních aplikacích. Abyste si to dokázali...

číst více

Hlavně nelhat! Bulšit je horší než chybějící emoce

Jedna věc se prodává více než druhá, protože je pro zákazníky lepší. Kdyby to jen bylo tak jednoduché. I když o sobě tvrdíme, že jsme moudré bytosti, jsme my lidé při nakupování pořád tak trochu zvířata. Mozek se sice snaží, většinou nás ale řídí pudy, chcete-li...

číst více

Šest tipů, jak budovat důvěru obsahem

Šest tipů, jak budovat důvěru obsahem V době, kdy všude okolo nás řádí fake news, alternativní fakta a falešné slevy (gratulujeme, přežili jste Black Friday), je na čase vrátit znovu lesk důvěře. Nechat definitivně marketingové blafy v šuplíku, vykašlat se na...

číst více
%d blogerům se to líbí: