Vyberte stránku

Šest tipů, jak budovat důvěru obsahem 

V době, kdy všude okolo nás řádí fake news, alternativní fakta a falešné slevy (gratulujeme, přežili jste Black Friday), je na čase vrátit znovu lesk důvěře. Nechat definitivně marketingové blafy v šuplíku, vykašlat se na chvástání a superlativy, soustředit se na opravdovost. Ta funguje jako lepidlo v každém vztahu. A teď přitom dostává na frak na všech frontách. Důvěru si ale nevybudujete jednou kampaní. Musíte ji stavět cihlu po cihle, patro po patru. Jak na to?
Podle jedné studie si téměř dvě třetiny zákazníků při nákupu opakovaně vybírají autentické značky. Vysvětlení je jednoduché – když zákazníci značce věří, cítí se dobře. Důvěra totiž vytváří pozitivní emoce a ty mají při rozhodování větší hodnotu než informace. To, jak se cítí, hraje u zákazníků jednoduše zásadnější roli než to, co o vašich produktech vědí. A je jedno, jak úžasné jsou. Co k budování důvěry potřebujete?

Opravdovost.

 

Autenticita není v marketingu prázdné slovo. Je to naopak jeho nejdůležitější ingredience. Nejcennější příběhy jsou vždy ty, které staví na skutečnosti. Vyprávějte opravdové příběhy o své značce, buďte upřímní ke svým zákazníkům a nikdy si nevymýšlejte pohádky. Když bude váš příběh autentický, tak lidi přitáhne.

Důslednost.

 

Když stavíte svůj příběh na inovacích, pak tomu musí odpovídat i vaše produkty a služby. Musí patřit mezi nejinovativnější na trhu. Pokud stavíte svůj příběh na cenách, nesmíte být dražší než většina vašich konkurentů. A jestliže se prsíte skvělým servisem, nesmíte nechat jedinou otázku vašich zákazníků nezodpovězenou (třeba tu, co už druhý týden trčí na facebookové stránce).

Poctivost.

 

Jednou z nejdůležitějších věcí při budování důvěry je to, jak se stavíte k chybám. Lidé chybují. A firmy také, vždyť je tvoří lidé. Přiznání chyby vás neoslabí, ale polidští. Když si zákazníci stěžují, zareagujte nejlépe, jak můžete. Použijte nejvhodnější kanál – dopis, telefon, e-mail, sociální média, diskusní fóra, cokoliv. Jen nedělejte mrtvé brouky. Kromě samotné komunikace zároveň sjednejte nápravu a opět ji otevřeně popište.

Personalizace.

 

Ve své komunikaci buďte co nejosobnější. Když mluvíte ke svým zákazníkům, musíte komunikovat jako lidé, ne jako roboti. Představujte své zaměstnance, kteří s klienty hovoří. Do patičky e-mailu přidejte třeba fotografii a krátké bio. Přemýšlejte taky nad tónem a stylem, jakým s lidmi mluvíte (a to naprosto všude – v e-mailech, na blogu, ve videích apod.).

Otevřenost.

 

Vyplatí se vám, když budete se svými zákazníky vždy mluvit na rovinu. Když ukládáte jejich osobní údaje, napište jim, proč to děláte, a vysvětlete, jak s daty dále zacházíte. Zodpovídejte dotazy otevřeně tak, aby se z vašich reakcí nerodily další otazníky. Platí přímá úměra – čím méně informací lidem předáte, tím méně jejich důvěry si získáte.

Doporučení.

 

Možná to zní jako laciný trik, ale doporučení na nás fungují. Vnímáme to, co dělají lidé okolo nás. Třeba až 92 % lidí věří doporučení od přátel a rodiny a celých 72 % lidí věří recenzím na internetu. Použijte to ve svůj prospěch – ukažte, kdo vám důvěřuje, zveřejněte zmínky o vaší firmě v médiích, publikujte recenze vašich produktů, doporučení celebrit apod.

To, co víme, si nenecháváme pro sebe.

Recyklujte obsah. A vyrobte si „pasivní příjem“

Recyklujte obsah. A vyrobte si „pasivní příjem“ Mnoho marketérů přistupuje k obsahu tak, že když ho jednou vytvoří, už na něj nesahají. Je to i vaše pravidlo? Tak se ho zřekněte. Recyklování starého obsahu je jedním z nedoceněných contentmarketingových triků. N ení...

číst více

Žádný autorský blok neexistuje

Žádný autorský blok neexistuje Když se bavím s lidmi o psaní, občas se mi svěří s tím, že by také rádi napsali o něčem, čemu se věnují. Jen neví jak. Prý mají autorský blok. Pohled na blikající kurzor na bílé stránce je rozhodí natolik, že raději prázdný dokument zase...

číst více