Šest tipů, jak budovat důvěru obsahem

Opravdovost.
Autenticita není v marketingu prázdné slovo. Je to naopak jeho nejdůležitější ingredience. Nejcennější příběhy jsou vždy ty, které staví na skutečnosti. Vyprávějte opravdové příběhy o své značce, buďte upřímní ke svým zákazníkům a nikdy si nevymýšlejte pohádky. Když bude váš příběh autentický, tak lidi přitáhne.
Důslednost.
Když stavíte svůj příběh na inovacích, pak tomu musí odpovídat i vaše produkty a služby. Musí patřit mezi nejinovativnější na trhu. Pokud stavíte svůj příběh na cenách, nesmíte být dražší než většina vašich konkurentů. A jestliže se prsíte skvělým servisem, nesmíte nechat jedinou otázku vašich zákazníků nezodpovězenou (třeba tu, co už druhý týden trčí na facebookové stránce).


Poctivost.
Jednou z nejdůležitějších věcí při budování důvěry je to, jak se stavíte k chybám. Lidé chybují. A firmy také, vždyť je tvoří lidé. Přiznání chyby vás neoslabí, ale polidští. Když si zákazníci stěžují, zareagujte nejlépe, jak můžete. Použijte nejvhodnější kanál – dopis, telefon, e-mail, sociální média, diskusní fóra, cokoliv. Jen nedělejte mrtvé brouky. Kromě samotné komunikace zároveň sjednejte nápravu a opět ji otevřeně popište.
Personalizace.
Ve své komunikaci buďte co nejosobnější. Když mluvíte ke svým zákazníkům, musíte komunikovat jako lidé, ne jako roboti. Představujte své zaměstnance, kteří s klienty hovoří. Do patičky e-mailu přidejte třeba fotografii a krátké bio. Přemýšlejte taky nad tónem a stylem, jakým s lidmi mluvíte (a to naprosto všude – v e-mailech, na blogu, ve videích apod.).


Otevřenost.
Vyplatí se vám, když budete se svými zákazníky vždy mluvit na rovinu. Když ukládáte jejich osobní údaje, napište jim, proč to děláte, a vysvětlete, jak s daty dále zacházíte. Zodpovídejte dotazy otevřeně tak, aby se z vašich reakcí nerodily další otazníky. Platí přímá úměra – čím méně informací lidem předáte, tím méně jejich důvěry si získáte.
Doporučení.
Možná to zní jako laciný trik, ale doporučení na nás fungují. Vnímáme to, co dělají lidé okolo nás. Třeba až 92 % lidí věří doporučení od přátel a rodiny a celých 72 % lidí věří recenzím na internetu. Použijte to ve svůj prospěch – ukažte, kdo vám důvěřuje, zveřejněte zmínky o vaší firmě v médiích, publikujte recenze vašich produktů, doporučení celebrit apod.

To, co víme, si nenecháváme pro sebe.
Budoucnost komunikace je v chatbotech
Každý den stráví lidé přes 5 hodin se svým telefonem. To je 65 % celkového digitálního času. Z toho jen 8 % času brouzdají v prohlížečích a 11 % času hrají hry, naproti tomu se téměř na dvě třetiny času „zaseknou“ v komunikačních aplikacích. Abyste si to dokázali...
číst víceHlavně nelhat! Bulšit je horší než chybějící emoce
Jedna věc se prodává více než druhá, protože je pro zákazníky lepší. Kdyby to jen bylo tak jednoduché. I když o sobě tvrdíme, že jsme moudré bytosti, jsme my lidé při nakupování pořád tak trochu zvířata. Mozek se sice snaží, většinou nás ale řídí pudy, chcete-li...
číst víceIGTV zatím YouTube nekonkuruje
IGTV zatím YouTube nekonkuruje Funkci IGTV spustil Instagram letos o prázdninách. „Televizi“ od Instagramu můžete stáhnout jako samostatnou aplikaci pro iOS nebo Android, případně ji používat přímo na samotném Instagramu. IGTV vs. YouTube. I když IGTV na první pohled...
číst více